Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: z lewa
Należy zmierzyć odległość między punktami uderzenia dwóch pionowych słupków konstrukcji
z lewej
i prawej strony.

The distance between the right and
left
points of impact of the two vertical posts
of
the structure shall be measured.
Należy zmierzyć odległość między punktami uderzenia dwóch pionowych słupków konstrukcji
z lewej
i prawej strony.

The distance between the right and
left
points of impact of the two vertical posts
of
the structure shall be measured.

Szerokość konstrukcji zabezpieczającej pomiędzy punktami uderzenia
z lewej
i prawej strony

Width of protective structure between the right and
left
points
of
impact
Szerokość konstrukcji zabezpieczającej pomiędzy punktami uderzenia
z lewej
i prawej strony

Width of protective structure between the right and
left
points
of
impact

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego siedzenia pilota nie są znaczące (np. z powodu używania autopilota), ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego siedzenia.

Where the differences between
left
and right seats are not significant (for example because of use of autopilot) then practice may be conducted in either seat.

W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego fotela nie są znaczące, ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego fotela.

Where the differences between
left
- and
right-hand
seats are not significant, practice may be conducted in either seat.
W przypadku gdy różnice pomiędzy pilotowaniem
z lewego
i prawego fotela nie są znaczące, ćwiczenia mogą być prowadzone z dowolnego fotela.

Where the differences between
left
- and
right-hand
seats are not significant, practice may be conducted in either seat.

...dolnej części nogi w zderzak w kompletnym pojeździe znajdującym się w normalnej pozycji do jazdy (
z lewej
) oraz w kompletnym pojeździe lub podukładach zamontowanych na podporach (z prawej)

Lower legform to bumper tests for complete vehicle in normal ride attitude (
left
) and for complete vehicle or sub-system mounted on supports (right)
Badania uderzenia modelu dolnej części nogi w zderzak w kompletnym pojeździe znajdującym się w normalnej pozycji do jazdy (
z lewej
) oraz w kompletnym pojeździe lub podukładach zamontowanych na podporach (z prawej)

Lower legform to bumper tests for complete vehicle in normal ride attitude (
left
) and for complete vehicle or sub-system mounted on supports (right)

Status (1 do 7) do 9 świateł (światło 1. do światła 9.,
z lewej
na prawą, 100000000 oznacza kolor 1. dla światła 1.), por. dodatek C: Przykładowe statusy sygnałów.

Status (1 to 7) of up to 9 lights (light 1 to light 9
from left
to right, 100000000 means colour 1 at light 1) per signal
according
to Appendix C: example of signal status.
Status (1 do 7) do 9 świateł (światło 1. do światła 9.,
z lewej
na prawą, 100000000 oznacza kolor 1. dla światła 1.), por. dodatek C: Przykładowe statusy sygnałów.

Status (1 to 7) of up to 9 lights (light 1 to light 9
from left
to right, 100000000 means colour 1 at light 1) per signal
according
to Appendix C: example of signal status.

...przedni układ zabezpieczający w kompletnym pojeździe znajdującym się w normalnej pozycji do jazdy (
z lewej
), w kompletnym pojeździe zamontowanym na podporach (pośrodku) lub jako oddzielny zespół...

Lower legform to frontal protection system tests for complete vehicle in normal ride attitude (
left
), for complete vehicle on supports (centre) or separate technical unit mounted on test frame...
Badania uderzenia modelu dolnej części nogi w przedni układ zabezpieczający w kompletnym pojeździe znajdującym się w normalnej pozycji do jazdy (
z lewej
), w kompletnym pojeździe zamontowanym na podporach (pośrodku) lub jako oddzielny zespół techniczny zamontowany na ramie testowej (z prawej) (alternatywa dla oddzielnego zespołu technicznego zamontowanego w pojeździe)

Lower legform to frontal protection system tests for complete vehicle in normal ride attitude (
left
), for complete vehicle on supports (centre) or separate technical unit mounted on test frame (right) (as alternative to separate technical unit mounted on vehicle)

...układ zabezpieczający: w kompletnym pojeździe znajdującym się w normalnej pozycji do jazdy (
z lewej
); w kompletnym pojeździe zamontowanym na wspornikach (pośrodku); oraz jako oddzielną jednost

Lower legform to frontal protection system tests for complete vehicle in normal ride attitude (
left
), for complete vehicle on supports (centre) or separate technical unit mounted on test frame...
Badania uderzenia dolnej części nogi w przedni układ zabezpieczający: w kompletnym pojeździe znajdującym się w normalnej pozycji do jazdy (
z lewej
); w kompletnym pojeździe zamontowanym na wspornikach (pośrodku); oraz jako oddzielną jednostkę techniczną zamontowaną na ramie testowej (z prawej) (alternatywa dla oddzielnej jednostki technicznej zamontowanej na pojeździe)

Lower legform to frontal protection system tests for complete vehicle in normal ride attitude (
left
), for complete vehicle on supports (centre) or separate technical unit mounted on test frame (right) (as alternative to separate technical unit mounted on vehicle)

Styczna
z lewa
krawędzig części wznoszącej się

Line tangential
to the left
edge
of
the shoulder
Styczna
z lewa
krawędzig części wznoszącej się

Line tangential
to the left
edge
of
the shoulder

...informacji, należy je dodać do informacji bez usuwania zapisanych w całości lub jako skróty słów
z lewej
kolumny, których normalnie używa się na etykietach lub w dokumentach dostawcy.

...be added to this information without dropping the fully written, or abbreviated, words of the
left
column, which are normally used on the suppliers’ labels or documents.
Jako że numery te mają umożliwić łatwiejsze wyszukiwanie i rozpoznawanie informacji, należy je dodać do informacji bez usuwania zapisanych w całości lub jako skróty słów
z lewej
kolumny, których normalnie używa się na etykietach lub w dokumentach dostawcy.

As these numbers are meant to facilitate retrieval and recognition of the information, they should be added to this information without dropping the fully written, or abbreviated, words of the
left
column, which are normally used on the suppliers’ labels or documents.

...dla numerów i kodów z prawej kolumny poniższej tabeli, odpowiadających odnośnym pozycjom tekstowym
z lewej
kolumny.

...column of the below table, serving as numerical translations of the corresponding text in the
left
column.
Należy używać zharmonizowanych numerów identyfikacyjnych odpowiednich dla numerów i kodów z prawej kolumny poniższej tabeli, odpowiadających odnośnym pozycjom tekstowym
z lewej
kolumny.

Harmonised identification numbers should be used and presented through the numbers and codes listed in the right column of the below table, serving as numerical translations of the corresponding text in the
left
column.

Oryginał
z lewej
strony może być wykorzystywany do kopiowania.

The original to the
left
may be used for reproduction.
Oryginał
z lewej
strony może być wykorzystywany do kopiowania.

The original to the
left
may be used for reproduction.

Oryginał
z lewej
strony może być wykorzystywany do kopiowania.

The original to the
left
may be used for reproduction.
Oryginał
z lewej
strony może być wykorzystywany do kopiowania.

The original to the
left
may be used for reproduction.

Ograniczona powierzchnia podlegająca badaniu B (przykład dla pojazdu z kierownicą
z lewej
strony) – górny obszar zaciemniony zgodnie z pkt 2.4.2.2

Reduced test area ‘B’ (example of a
left-hand
steering control vehicle) — upper obscuration area as defined in paragraph 2.4.2.2
Ograniczona powierzchnia podlegająca badaniu B (przykład dla pojazdu z kierownicą
z lewej
strony) – górny obszar zaciemniony zgodnie z pkt 2.4.2.2

Reduced test area ‘B’ (example of a
left-hand
steering control vehicle) — upper obscuration area as defined in paragraph 2.4.2.2

Ograniczona powierzchnia podlegająca badaniu B (przykład dla pojazdu z kierownicą
z lewej
strony) – górny obszar zaciemniony zgodnie z pkt 2.4.2.1

Reduced test area ‘B’ (example of a
left-hand
steering control vehicle) — upper obscuration area as defined in paragraph 2.4.2.1
Ograniczona powierzchnia podlegająca badaniu B (przykład dla pojazdu z kierownicą
z lewej
strony) – górny obszar zaciemniony zgodnie z pkt 2.4.2.1

Reduced test area ‘B’ (example of a
left-hand
steering control vehicle) — upper obscuration area as defined in paragraph 2.4.2.1

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich